0317-466411
assistentemels@ezorg.nl
Op dit moment is onze praktijk gesloten voor nieuwe inschrijvingen. Wanneer onze praktijk weer open gaat voor inschrijvingen kunt u dat hier vinden.
Voor het maken van afspraken en het aanvragen van huisbezoeken vragen wij u te bellen tussen 8.00 uur en 10.00 uur.
Tussen 10.00 uur en 11.00 uur en vanaf 12.30 uur krijgt u de assistente niet rechtstreeks aan de telefoon maar kunt u (meestal) een terugbelverzoek indienen. De assistente belt u dan op een later tijdstip terug. U hoeft niet lang in de wachtrij te wachten en u kunt zelf aangeven wanneer u teruggebeld wilt worden.
U kunt met haar een afspraak maken bij de huisarts. Zij zal altijd vragen wat de reden van uw bezoek is. Dit is enerzijds om de urgentie te bepalen, maar het kan ook zijn dat zij u een advies geeft, waardoor een afpraak bij de huisarts niet meer nodig is.
De assistente heeft ook een eigen spreekuur.
U kunt bij haar een afspraak maken voor:
Afspraken maken
Tussen 8.00 uur en 10.00 uur kunt u ons bellen voor het maken van afspraken.
De assistente zal u vragen naar de reden van uw afspraak. Dat doet zij om in te schatten hoe snel u gezien moet worden en hoeveel tijd ze moet reserveren voor de afspraak.
Daarbij geldt dat er per consult in principe één klacht behandeld wordt. Heeft u meerdere vragen, geeft u dat dan aan tijdens het maken van de afspraak. De assistente kan dan een langere afspraak voor u inplannen.
Huisbezoeken aanvragen
Tussen 8.00 uur en 10.00 uur kunt u ons bellen voor het aanvragen van een huisbezoek.
De assistente zal u vragen naar de reden van het huisbezoek. Mogelijk zal zij u vragen toch naar de praktijk te komen. In veel gevallen kan daar beter onderzoek gedaan worden dan thuis. Mocht u na een ziekenhuisopname de huisarts graag willen zien, dan kunt u dat ook doorgeven aan de assistente
'No show'-beleid
Het komt regelmatig voor dat patiënten niet verschijnen voor een afspraak of hun afspraak te laat annuleren. Dit is nadelig voor zowel ons als zorgverleners, als voor andere patiënten die daardoor langer op hun afspraak moeten wachten. Wanneer uw afspraak onverhoopt niet door kan gaan, bel deze dan zo snel mogelijk - en in ieder geval 24 uur van tevoren - af.
Indien u vergeet uw afspraak te annuleren of u bent te laat met het annuleren van uw afspraak, kan het zijn dat de huisarts u een rekening stuurt van € 25,00. Dit wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar
Telefonisch spreekuur
Wilt u de dokter telefonisch spreken dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de assistente. De huisarts heeft elke dag een telefonisch spreekuur. De arts belt u dan terug. Wij kunnen niet precies aangeven hoe laat u teruggebeld wordt. U kunt wel aangeven op welke tijd u liever niet gebeld wil worden.
Vragen en advies
De assistente kan u helpen met het beantwoorden van vragen en het geven van advies.
Vragen die voor 10.00 uur zijn gesteld worden doorgaans nog dezelfde dag besproken met de huisarts.
Vragen die later op de dag binnenkomen, komen de volgende werkdag aan de orde.
Als u vragen heeft over diabetes mellitus, hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten, dan kunt u terecht bij de praktijkondersteuner. Een telefonische afspraak kunt u met de assistente inplannen.
Voordat u een afspraak maakt voor het spreekuur kunt u vaak al antwoord vinden op uw medische hulpvraag via onderstaande sites:
www.moetiknaardedokter.nl
Bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet.
www.thuisarts.nl
Hier kunt u nuttige medische informatie vinden.
Voor dringende huisartsenzorg in de avond, in het weekend of op feestdagen kunt u voor spoedgevallen bellen naar de huisartsenspoedpost in Ede
Contactgegevens:
Ziekenhuis de Gelderse Vallei
Willy Brandtlaan 10
6716 RP Ede
T: 0317-200800
In het medisch centrum werken wij samen met verschillende zorgverleners zoals de apotheek, fysiotherapeuten, podotherapeuten etc.
© Mels 2020 | Privacy Statement | Webdesign: Web Made Easy
Delen